Lando Norris má před Grand Prix v Kataru náskok 24 bodů nejen před Oscarem Piastrim, ale také před čtyřnásobným mistrem světa Maxem Verstappenem. Ten sice na konci srpna ztrácel na Australana 104 bodů, po dominantním vítězství v Las Vegas a diskvalifikaci obou vozů McLarenu je však stále seriózním kandidátem na titul. V Kataru může navíc kromě hlavního závodu bodovat také ve sprintu.
Když se novináři na okruhu v Lusailu Piastriho zeptali, zda v týmu proběhla interní debata o možné pomoci Norrisovi, odpověděl: "Měli jsme o tom velmi krátkou debatu a odpověď je ne. Stále mám stejně bodů jako Max a pokud se věci vyvinou v můj prospěch, pořád mám slušnou šanci titul získat, takže tak k tomu přistupujeme."
Sedm vítězství obou McLarenů
Oba piloti závodící v barvách britského McLarenu v letošní sezoně vyhráli sedm závodů a tým opakovaně zdůrazňuje, že mají stejné podmínky a mohou o titul bojovat volně. Je to tak i navzdory tomu, že Australanova forma v poslední době výrazně poklesla.
Bývalý člen akademie Alpine triumfoval naposledy na konci srpna v Nizozemsku v závodě, ve kterém musel jeho týmový kolega odstoupit. Situace se však obrátila a Piastri od havárií v kvalifikaci i Velké ceně v Ázerbajdžánu nestál ani jednou na pódiu. Zato Norris zvítězil dvakrát, Verstappen dokonce čtyřikrát.
Rozporuplným tématem zůstává rovněž týmová režie McLarenu, která v probíhající sezoně několikrát znemožnila Piastrimu předjet na trati Norrise. Oba jezdci si ale v týmu dokázali udržet dobré vztahy, což je ve Formuli 1 v podobné situaci spíše výjimečné.
"Myslím, že šance tu pořád je a už se to tak několikrát v minulosti odehrálo," řekl šampion Formule 2 i 3, jehož manažer Mark Webber byl v roce 2010 součástí čtyřčlenného boje o titul, který nakonec vyhrál jeho týmový kolega Sebastian Vettel z Red Bullu.
Německý jezdec šel do posledního závodu sezony v Abú Zabí jako třetí v celkovém pořadí, s 15bodovou ztrátou na čelo. Do té doby navíc nikdy během sezony nevedl šampionát. Před finálovým závodem prohlásil, že v případě potřeby pomůže týmovému kolegovi Webberovi, ale nakonec vyhrál jak závod, tak titul.
"Vím, že to není nemožné," řekl Piastri, který by se mohl stát prvním Australanem s titulem od dob Alana Jonese v roce 1980. "Samozřejmě si ale uvědomuji, že jsem spíše outsider," doplnil.
"Nemůžu spoléhat pouze na to, že poslední dva víkendy budou perfektní. Potřebuji, aby se mi sešlo i pár dalších věcí, a to si moc dobře uvědomuji. Budu se snažit zajet co nejlépe, jako se o to snažím pokaždé, a uvidím, co se stane s ostatními," zmínil Piastri.
Kromě boje o jezdecký titul jde do finále také souboj o druhé místo v poháru konstruktérů, ve kterém dominantně triumfoval právě McLaren. Ve hře jsou stále Ferrari, Mercedes i Red Bull. Právě jezdci z těchto týmů tak mohou sebrat pilotům v papájovém monopostu velice cenné body. George Russell a Charles Leclerc mají navíc své pozice v pořadí jisté a tudíž nemají co ztratit. Je ovšem otázkou, jaký z monopostů bude v katarských podmínkách fungovat nejlépe.
"Bez ohledu na to, jak vypadá šampionát pro ostatní, jde každý do závodu s cílem bojovat o vítězství a pódia. Nečekám tedy, že mi někdo usnadní život," komentoval situaci čtyřiadvacetiletý talent.
