Red Bull pod tlakem
Verstappen je novopečeným čtyřnásobným šampionem nejsledovanější motoristické disciplíny na světě a ve svých 27 letech je na vrcholu sil. Po dojezdu v Las Vegas ale také prohlásil, že "je stále hladový a touží ještě po něčem větším".
Po stresující sezoně, kterou provázely problémy uvnitř týmu, po odchodu hvězdného konstruktéra Adriana Neweyho, poklesu formy kolegy Sergia Péreze a ztrátě konkurenceschopnosti však tuší, že příští rok bude ještě náročnější.
Verstappenův otec Jos, který se na začátku sezony postaral o hustou atmosféru v týmu kritikou šéfa Christiana Hornera, podtrhl problém Red Bullu tím, jak definoval další období. "Alespoň vědí, kde jsou problémy a co je třeba změnit. Teď je na nich, aby ukázali, jak dobře rozumí tomu, co vytváří," pronesl.
Během druhé poloviny sezony totiž Verstappen vyhrál jediný závod ze 12. Triumfoval pouze v Brazílii za deštivého počasí a to doslova virtuozní jízdou. Jinak ale vozy Red Bullu přestaly udávat tempo, svědčí o tom sestup v Poháru konstruktérů na třetí místo za McLaren a Ferrari.
Red Bull navíc v příští sezoně přijde o sportovního ředitele Jonathana Wheatleyho, který zamíří do týmu Sauber-Audi. A tak to vypadá, že ještě víc než letos bude muset spoléhat na Verstappenovy individuální dovednosti. Nizozemec totiž mnohdy dostává z vozu víc, než je jeho potenciál.
Norris nebyl připraven
Lando Norris má za sebou intenzivní rok sbírání zkušeností. A i když se na něj skvělými výkony stále více tlačí týmový kolega Oscar Piastri, tak věří, že v nové sezoně to bude on a McLaren, kdo bude úspěšný v boji o titul. Prvním závazkem může být už jen to, že rok 2025 bude stáj začínat s nejrychlejším vozem a jako obhájce Poháru konstruktérů.
Norris se letos stal z nadějného jezdce vítězem závodů a uchazečem o mistrovskou korunu. Sám ale přiznal, že on ani jeho tým nebyli na takovou výzvu a tlak dostatečně připraveni. "Byli jsme pod neustálým dohledem všech okolo. Víc očí, které se na vás dívají, znamená zároveň víc nervů a starostí," řekl britský pilot v Las Vegas.
"Myslím, že jsem odvedl dobrou práci, ale jsou věci, které je třeba zlepšit. Ani já a ani tým jsme na bitvu s těmi už dospělými chlapy nebyli psychicky připraveni a doplatili jsme na to. Teď víme, co nás čeká. Příští rok budeme připraveni od začátku a já se na to těším. Sezonu bychom měli začít s vozem, který může vyhrát šampionát," dodal.
Až letos v květnu si Norris připsal v Miami premiérové vítězství, aby následně dovedl McLaren do čela šampionátu konstruktérů. Dva závody před koncem sezony má jeho stáj na kontě 608 bodů, druhé Ferrari 584 a třetí Red Bull 555.
Hamilton připomněl sílu
Rok v podání Lewise Hamiltona naznačil, že sedminásobný šampion má v sobě před přestupem do Ferrari stále spoustu energie a jezdeckého umění, aby se stal v italské stáji v nové sezoně důležitou součastí úspěšné mise. Hamilton nahradí Carlose Sainze a s jeho příchodem by se mělo stále lepšící se Ferrari pokusit o návrat na trůn. Ten dobylo naposledy v roce 2007, tedy rok před prvním Hamiltonovým titulem mistra světa.
Mercedes ale tolik neztrácí. George Russell vítězstvím v Las Vegas prokázal, že je připraven vést tým do nové éry.
Zpět ale k Hamiltonovi. Jeho jízda v Las Vegas byla působivá. Startoval až z 10. místa a dostal se na konečnou druhou příčku za Russella. Pak nechal Toto Wolffa "vyžrat si" jeho vlastní komentář o "trvanlivosti" sedminásobného šampiona. Šéf stáje ale zachoval dekorum a potvrdil, že loučení proběhne spíš dojemně.
"Byli jsme spolu 12 let. A Lewis byl u osmi titulů. Je snad chyba to, že jsme z 12 let nebyli čtyřikrát nejlepší? Ne, je to fenomenální úspěch a bez Lewise by to nešlo. Bylo úžasné, že jsme vůbec tak dlouho dokázali udržet naši spolupráci," řekl Wolff.