Verstappena motivovala křivda
Novopečený čtyřnásobný mistr světa je sebevědomý závodník, který nepotřebuje k triumfům provokace, ale když ho něco naštve – ať už právem či neprávem – umí to dát pořádně najevo.
Za své deváté vítězství v sezoně vděčil tentokrát především brilantní práci týmu Red Bull, který upravil nastavení jeho vozu. Ale ještě více vlastnímu odhodlání pomstít se za ztrátu pole position po Russellově zásahu.
Stížnost jezdce Mercedesu na Verstappenovo pomalé kolo v Q3 a jeho následné chování vyústily v narušený vztah, ztrátu respektu a prudkou antipatii. Dvojice kohoutů se nejprve střetla v sobotu a následně znovu v neděli ráno během předzávodního předváděcího kola jezdců, kdy došlo k výměně názorů.
"Byl na George naštvaný a přenesl si to do závodu," řekl šéf Red Bullu Christian Horner. Kombinace Verstappenova vybroušeného závodnického umění, přirozeného talentu a surové agresivní rychlosti a soutěživosti z něj udělala v neděli neporazitelného jezdce.
"Jsem strašně zklamaný. Byl jsem takhle předvolán poněkolikáté a byl jsem tam s řadou lidí, proti kterým jsem jezdil. Ale ještě nikdy jsem tam nepotkal nikoho, kdo by se snažil tomu druhému za každou cenu uškodit," řekl Verstappen.
Sledovat blížící se víkendovou Velkou cenu Abú Zabí, kde se rozhodne o vítězi Poháru konstruktérů, tak bude i díky tomuto incidentu jistě ještě zábavnější.
Hamilton neočekává konec éry Mercedesu
Lewis Hamilton prožil další pochmurný víkend a jasně dal najevo, že vlastně šťastný konec svého angažmá u stáje Mercedes ani neočekával. Jen pro připomínku, sedminásobný šampion bude příští rok hájit barvy Ferrari.
V neděli Hamilton špatně odstartoval, měl defekt a byl penalizován za překročení rychlosti v boxové uličce. Cílem projel až na 12. místě. "Mohlo to být horší... Dojel jsem. Na startu jsem chyboval, defekt – to byla smůla a překročení rychlosti v boxové uličce byla moje chyba. Na vrcholu neskončíme. Bude to zkrátka... konec. Ale dáme do toho všechno," vykládal Brit na tiskové konferenci.
"Jsem vděčný za to, že tady stále můžu být. V životě jsem zažil skvělé i špatné závody... těch špatných moc není," pokračoval.
Zmatky v chaotickém závodě
Pokračující zmatky v Mezinárodní automobilové federaci (FIA), kde rozsáhlé personální otřesy vyústily v debut Ruie Marquese ve funkci ředitele závodu, se odrazily v seznamu přísných trestů a kuriózních rozhodnutí, která vytvořila ze závodu chaos.
Nejkontroverznějším z nich byla desetivteřinová "stop and go" penalizace, kterou dostal Lando Norris a která zmařila jeho šanci na důležité vítězství. McLaren požádal o přezkoumání situace a kritika začala sílit.
Šéf týmu Mercedes Toto Wolff se proti FIA ohradil. "Mohla by mít vlastní reality show. Všechny zainteresované strany musí mít na paměti, že je třeba tento sport chránit a dělat to zodpovědně, odpovědně a transparentně. A to takhle nevypadá," řekl.