Nesrovnalosti ve Ferrari přišly ve 36. kole, kdy se Hamilton dotáhl na sedmého Leclerca a věřil, že by měl na měkčích pneumatikách větší šanci stíhat i šestého Kimiho Antonelliho z Mercedesu. Vedení italského týmu ale prohození svých jezdců chvíli zvažovalo.
"Tohle není dobrá týmová práce. To je vše, co k tomu řeknu," řekl ve vysílačce Hamilton a stěžoval si, že si jízdou za monackým jezdcem ničí pneumatiky. "Takže chcete, abych tu (za Leclercem) seděl celý závod?" dotazoval se také. Když o tři kola později ve Ferrari rozhodli o prohození, Hamilton to směrem k nim glosoval: "To už jste si mohli dát pauzu na čaj, když už v tom jste."
Hamilton nakonec při stíhání Antonelliho neuspěl, na měkkých pneumatikách začal postupně ztrácet a čtyři kola před koncem se zařadil zpět za Leclerca. Když mu poté inženýr hlásil, že devátý Sainz je za ním jen o 1,4 sekundy, Brit sarkasticky odpověděl: "Chcete, abych ho taky pustil?"
Bylo to frustrující
Poté, co sedminásobný mistr světa osmou příčku i přes závěrečný tvrdý souboj se Sainzem udržel, před novináři už byl klidný. "Ztratil jsem za Charlesem spoustu času a říkal si: No tak prostě rozhodněte a neztrácejme čas. Někomu se tyhle komentáře nelíbí, ale pochopte, že to bylo frustrující. Lidé říkají i horší věci než já. Bylo to spíš sarkastické. Teď už frustrovaný nejsem. Budeme interně pracovat, diskutovat o tom a dál na to tlačit," podotkl Hamilton.
Emoce klidnil také šéf týmu Frédéric Vasseur. Hamiltonovi patří v průběžném pořadí šampionátu po šesti závodech sedmé místo, na vedoucího Oscara Piastriho z McLarenu ztrácí 90 bodů. Ferrari je v Poháru konstruktérů čtvrté.
"Lewis byl za Charlesem a měl měkčí směs, takže jsme ho nechali jet. Na konci jsme to zase prohodili zpět. Dali jsme Lewisovi šanci jít před Charlese, ale předjet Antonelliho bylo nemožné," doplnil Vasseur.