Více

Po 25 letech změna, balony Nike nahradí pro ročník 2025/26 v Premier League značka Puma

Nový míč pro Premier League od Pumy.
Nový míč pro Premier League od Pumy.Rich Graessle/Icon Sportswire / Newscom / Profimedia

Po 25 letech se fotbalisté v Premier League nebudou prohánět po trávnících s balonem od značky Nike. Novým výrobcem pro sezonu 2025/26 se stala Puma, která s míčem Orbita Ultimate PL přináší řadu novinek. Rovnoměrné rozmístění 12 panelů hráčům nabídne vyváženou hmotnost, hlubší švy zase aerodynamiku a odolnost proti deformaci. S novou spoluprací Puma spouští také kampaň "Have a ball", která zdůrazňuje, jakou radost a vzrušení může přinést míč jak na profesionální scéně, tak v amatérském prostředí.

Za 25 let společnost Nike v anglické nejvyšší soutěži představila některé z nejikoničtějších designů fotbalových míčů. Nyní se pokusí úspěšně navázat společnost Puma, která již představila balon pro nadcházející ročník Premier League.

Jaký míč se bude používat v sezoně 2025/26 Premier League?

Oficiálním míčem pro zápasy Premier League v ročníku 2025/26 bude Orbita Ultimate PL od společnosti Puma. Rovnoměrné vyvážení hmotnosti by mělo zajistit 12 identických panelů, ze kterých je poskládán plášť balonu. Díky hlubším a odolnějším švům se podařilo také zajistit lepší aerodynamiku a zabránit nadměrné deformaci při odkopu.

Puma již vyrábí míče pro zápasy La Ligy a Serie A, přičemž v minulé sezoně zásobila jednu z prestižních anglických soutěží – v tradičním EFL Cupu se hrálo s balonem Puma Orbita 1. Jeho nástupce, se kterým se hráči brzy setkají v nejvyšší anglické soutěži, byl poprvé použit během předsezonní akce Premier League Summer Series ve Spojených státech.

Kampaň "Have a Ball"

Partnerství německé značky s Premier League nabídne také kampaň "Have a Ball", která má podpořit rozvoj fotbalu na amatérské úrovni. Projekt bude fungovat prostřednictvím programu Premier League Kicks, jehož hlavním cílem je pomáhat mladistvým se sklony ke společensky nežádoucímu chování. Akce ale zároveň pomůže ženskému fotbalu, mezinárodní komunitě a iniciativě No Room For Racism.

"Hraní fotbalu dokáže být neuvěřitelně osvobozující a přináší skvělé emoce. Kampaň "Have a Ball" ukazuje, jak pouhý míč u nohy může přinést obrovskou radost a vzrušení," uvedl Richard Teyssier, viceprezident pro brand a marketing společnosti Puma. V souvislosti zmínil i zajímavou statistiku – profesionální fotbalista má každý zápas míč pod kontrolou v průměru 109 sekund. "Když jste u balonu, musíte toho využít a vytvářet momenty, které na hřišti něco změní."

Míč pro Premier League 2025/26
Míč pro Premier League 2025/26Puma

A přesně takové chvíle by měla nově zajistit Puma ve spolupráci s Premier League. "Jsme hrdí na to, že někteří z nejlepších hráčů na světě už kouzlí na hřišti s našimi novými míči. Puma se zavazuje ke špičkovému výkonu a kvalitě produktů, což je z našeho nového partnerství zřejmé," uzavřel Teyssier.

Více o Premier League