Více

Livesport Daily #500: Gastro speciál. Jídlo na stadionech se zlepšilo, říká kuchař Škoda

Livesport Daily dnes vydává epizodu s pořadovým číslem 500. Už takřka dva roky pro vás chystáme každý všední den podcast ze světa sportu. A protože takhle významná cifra si zaslouží speciální přístup, rozhodli jsme se spojit naše dva milované světy, tedy sport a gastronomii. V uplynulých týdnech jsme navštívili šest fotbalových stadionů a tři hokejové arény, abychom zhodnotili chuť, kvalitu a nabídku tamního sortimentu. Jako posilu jsme pozvali profi kuchaře Martina Škodu, který s námi sdílí nadšení pro streetfood, sport a dobré pivo.

Kritéria byla na všech místech stejná. Ochutnávali jsme klobásu, pivo a dvě speciality, které tamní stánek nabízel. Dnešním povídáním chceme celý projekt symbolicky uzavřít a ještě jednou shrnout, co jsme zažili a ochutnali. 

"Často jsme mluvili s těmi zástupci klubů, že mají stadiony omezení. Podle mě to ale jde ruku v ruce, protože když jsou nějaká omezení stadionu, který je nějak postavený, tak je to podle mě o přístupu. Když se chce, tak se vždycky dá najít nějaká cesta, jak to rozšířit a udělat to tak, aby byl divák spokojený. Ve výsledku je to něco, co přináší bonus a zážitek pro diváka a zároveň další příjmy a bonusy i pro ten klub, protože tam prostě lidi udrží déle před zápasem a mnohdy i po zápase. Je to fakt o tom, že když se chce, tak to jde. A ne, že my to máme takhle, že těm lidem to stačí, jsou spokojený," popisuje Škoda v podcastu své vnímání klubových přístupů.

"Podle mě je to ta možnost volby. Stejně jako si někdo dá to jedno pivo a klobásu, tak někdo si daleko radši dá ten hambáč a k tomu limonádu. Ano, ta cena samozřejmě maličko naskočí, ale když ten hambáč bude mít ty parametry toho, že to prostě je dobrej street food, který si dáš, najíš se z toho a nemáš pocit, že jíš nějakou předdělanou věc, polotovar, kterej ti spíš naloží, než aby ti udělal radost, tak to dává logiku. Nehledě na to, že se to tam hezky rozloží mezi těma stánkama a každej si dá něco," říká Škoda.

"Mám pocit spíš, že zájem byl o všechny věci. Určitě to nebylo tak, že bys tam měl hambáč, kterej je dražší a nebyl tam nikdo a vedle na klobáse byla mega fronta. Důkazem byl jak Baník, Slavie a Bohemka, protože i to grilovaný prasátko ve výsledku není levná věc, ale svoje fanoušky si najde," dodává k tématu různé nabídky na stadionech a přimlouvá se, aby fanoušci měli co největší možnost volby.

"Pojďme si říct narovinu. Klobásu, kterou jsme ochutnali v Litvínově, tak to nebyla ta legendární, ta původní. Ten pán, který ji dělal už bohužel nežije. Tu, kterou jsme vybrali, byla z té konkurence za mě nejlepší, protože Litvínov... to je snad místo, kde je nejvíc klobás z celý republiky. Tam bylo asi pět stánků a všude měli jiné klobásy a všude nám chtěli dát ochutnat, takže jsem byl úplně překlobásovanej. (smích) Ale ta, kterou jsme si dali, fakt byla dobrá, domácí měla krásný koření, byla skvěle vychucená," říká k legendárním litvínovským klobásám.

V dnešní epizodě podcastu Livesport Daily jsme také probírali:

Kudy se ubírá trend občerstvení na sportovních stadionech?

Které kluby z gastronomického hlediska propadly a kterým se naopak dařilo?

Jak se najíte na fotbale v Indii, Thajsku, nebo Španělsku?

Všechny díly Livesport Daily najdete také na oblíbených podcastových platformách – Spotify a Apple Podcasts.