"Fotbalové dresy prošly od svých počátků poměrně dlouhou cestu," začíná Delves své povídání. "Po mnoho let, a zejména na začátku, nebyly pro fanoušky vůbec dostupné a nebyly ani vyráběny komerčně. Kolem 70. a 80. let ale začala řada značek vidět v této oblasti příležitost, což vedlo ke komercionalizaci dresů. I v těchto prvních letech, v 70. letech, bylo zajímavé, že marketing byl zaměřený hlavně na děti."
"Odtud se ale pozornost začala přesouvat a hlavně v 80. a na začátku 90. let nastal obrovský boom nejen v tom, jak byly fotbalové dresy prezentovány, ale i z hlediska designu. Vše se stalo mnohem zajímavější a kreativnější a řada značek odvedla skvělou práci," popisuje zástupce firmy Cult Kits počátky tohoto segmentu.
"Když jsem mluvil o tom, jak už od 90. let vidíme, že dresy pronikají do světa módy, tak příklad, na který se lidé často odkazují, je nigerijský dres z roku 2018. Ten opravdu strhl širší pozornost a stal se fenoménem. Vzpomínám si, že ve Spojeném království se o tom mluvilo i ve večerních zprávách, což se nestává často. V té době už byly sice fotbalové dresy oblíbené, ale tohle byl podle mě obrovský zlom ve vývoji. Není neobvyklé, aby se ve sportovních dresech prezentovali hvězdy popkultury, jako Drake, Oasis, nebo Timothée Chalamet. To vše přispívá současné fotbalové módní vlně," dodává britský expert, který sám vlastní zhruba 250 vintage dresů.
V dnešní epizodě podcastu Livesport Daily jsme také probírali:
Jaké spolupráce mezi fotbalovými kluby a módními značkami jsou nejpovedenější?
Které retro dresy jsou nejpopulárnější?
Co je to "blokecore" trend?
Všechny díly Livesport Daily najdete také na oblíbených podcastových platformách – Spotify a Apple Podcasts.