Role otce Maxe nezpomalila
Často se říká, že jezdci formule 1 zpomalí, když se z nich stanou otcové. Že jsou méně ochotni riskovat, když musí myslet na své děti. "Věděl jsem, že šlápne na brzdu, má doma ženu a dvě děti," pronesl před 20 lety Fernando Alonso slavnou hlášku, když v Japonsku předvedl odvážný manévr přes Michaela Schumachera. Pokud je to pravidlo, tak Verstappen je výjimkou.
Nizozemský pilot se stal poprvé otcem těsně před Velkou cenou Miami. Na Floridě to sice nebyl jeho nejlepší závod, ale v Imole mu stačila přesně jedna zatáčka, aby dal všem jasně najevo, že narození dcery Lily z něj nedělá pomalejšího pilota, ani jeho jízda nebude bezpečnější.
Přímo na startu ze druhé pozice to sice nebylo přesvědčivé a Verstappenovi hrozilo předjetí Georgem Russellem. Pak se ale z ničeho nic vyhoupl do čela závodu po brzdném manévru, kterým za sebe odsunul Oscara Piastriho. Byl to jeden z nejodvážnějších a nejpůsobivějších pokusů, jaké byly za dlouhou dobu k vidění.
Do zatáčky vjel Max takovou rychlostí, že se zdálo, že pojede rovnou na štěrk. Ale když se protáhl drobnou mezerou mezi Piastrim a kačírkem, spoustě lidí spadla čelist. Jakmile se ujal vedení, nasadil takové tempo, že bylo nemožné ho dohnat.
Verstappen jezdil i v minulosti naprosto bez zábran. A to, že se o takové manévry bude pokoušet nadále, je skvělá zpráva pro sport a špatná pro jeho soupeře.
Tifosi si užili Hammer time
Stejně jako celá dosavadní sezina, tak i první domácí závod Ferrari v roce 2025 vypadal dlouho jako velké zklamání. Charles Leclerc a Lewis Hamilton se kvalifikovali v Imole až do šesté řady startovního roštu. O den později však Tifosi opouštěli okruh relativně s radostí. Konečně mohli vidět i v červených barvách pověstný "Hammer time".
Tato fráze, která je kódovým označením pro nohu Hamiltona šlapající přes pedál na dno podlahy, často zasahovala srdce věrných fanoušků Ferrari během působení sedminásobného mistra světa u Mercedesu. V neděli si mohli užívat Hamiltonova umění ve vlastních barvách a jásat při jeho proplouvání vpřed polem konkurentů.
Hamilton byl od začátku závodu rychlý, držel krok s Mercedesem Kimiho Antonelliho a ještě než v jeho prospěch zafungoval Safety Car, přiblížil se k první pětce s čerstvějšími pneumatikami než ti měli ti před ním. Mistrně se zbavil Russella, Alexe Albona a Leclerca a zapsal svůj nejlepší výsledek v Grand Prix v ročníku.
Možná jen díky štěstí porazil svého týmového kolegu, ale jinak Hamilton udělal během závodu spoustu práce. Vlastně poprvé od druhého závodu v Číně vypadal ve svém voze spokojený.
V Šanghaji sice vyhrál sprint, ale právě uplynulý závod v Imole je vrcholem jeho dosavadního pobytu u Ferrari. Každý, kdo kdy za červený tým z Maranella jezdil, mluvil o tom, jak zvláštní je to pocit, když se mu dostává obdivu a ovací Tifosi. Hamilton to nyní pocítil na vlastní kůži.
Jezdit za Ferrari je prostě emotivní záležitost. V Miami bylo přes týmové rádio slyšet, jak je v lepším případě Hamilton frustrovaný a v horším nepříčetný. V tom samém rádiu v Imole zněl optimisticky a nadšeně.
Hadjar si říká o pozornost
Hamiltonův závod mohl být klidně ještě lepší, nebýt Isacka Hadjara. Francouzský pilot se dlouho držel Antonelliho a Hamiltona a nakonec získal zasloužené dva body.
Nováček má za sebou působivý víkend. Do paddocku přišel se svou maminkou a výkonem zaujal už v kvalifikaci, kde se dostal mezi 10 nejlepších jezdců. Během závodu se držel před několika mnohem rychlejšími vozy. A důležitý klid ukázal i v závěrečných fázích závodu, kdy se díky Safety Caru srazily odstupy vozů na minimum. Přesto uhájil devátou pozici.
Vzhledem k tomu, že jeho týmový kolega Liam Lawson se v sobotu ani v neděli nedostal do první desítky, Hadjar si v sesterském týmu Red Bullu velmi silně upevňuje pozici hlavního jezdce. A všímají si toho bezpochyby i Christian Horner a Helmut Marko, kterým neunikla ani zbytečná a nebezpečná nehoda Jukiho Cunody v kvalifikaci. Japonská dvojka Red Bullu pak v závodu skončila hned za Francouzem.
Hadjarovu převahu nad Lawsonem lze přičíst tomu, že Novozélanďan možná ztratil sebevědomí po vyřazení z prvního týmu Red Bullu a následné volbě Cunody coby Verstappenovy dvojky.
Jenže i sám Cunoda ukazuje, že být rychlý v Racing Bullu nemusí nutně znamenat, že budete rychlí i v Red Bullu. Pokud budou oba jezdci pokračovat ve výkonech jaké byly k vidění v Imole, není vyloučená ani další výměna pozic před koncem sezony.