McLaren chtěl hrát fér a zaplatil za to
McLaren měl jedinečnou příležitost dostat Norrise před Piastriho, aniž by musel vydávat přímé týmové pokyny, to když po sedmi kolech vyjel na trať Safety Car. Mohl poslat Brita do boxů a Australana nechat na trati, což by znamenalo, že Norris by musel předjet jen v té chvíli pomalejšího Verstappena a titul by byl jeho. McLaren se ale rozhodl jinak.
Další možností bylo povolat Piastriho do boxů a tím mu zajistit vítězství v závodě. V ten moment by oba jezdci šli do posledního závodu v celkovém pořadí před pilotem Red Bullu. Ani tuto variantu ale McLaren nezvolil.
Nakonec se McLaren rozhodl darovat vítězství Verstappenovi tím, že oba jezdce nechal na trati. Po závodě stáj uvedla, že nečekala, kolik soupeřů využije v podstatě bezplatnou zastávku v boxech. Je ale zřejmé, že skutečným důvodem bylo to, že nechtěla obětovat ani jednoho ze svých pilotů.
Povolat do boxů jen jednoho z nich, by stájového kolegu výrazně znevýhodnilo. Kdyby zajeli do boxů oba, Norris by ztratil pozici, protože by musel čekat za Piastrim. A tak jediný způsob, jak mohl tým oba jezdce "spravedlivě" podělit, bylo poškodit oba stejně. A to také McLaren udělal.
Byl to další z mnoha případů v sezoně, kdy McLaren odmítl upřednostnit jednoho ze svých jezdců. Pokud by byli v boji o titul jen jejich piloti, bylo by to pochopitelné a možná i obdivuhodné. Jenže ve chvíli, kdy vás nahání jeden z nejlepších jezdců historie, je to upřímně řečeno šílenost.
McLaren mohl jít do finále sezony s jedním šťastným jezdcem, a samozřejmě jedním velmi nespokojeným, ale titulem v kapse. Nyní čeká stáj závěrečný závod se dvěma lehce nespokojenými jezdci, kteří pojedou pod obrovským tlakem, neboť o titulu mistra světa stále není rozhodnuto.
Max potřebuje ještě jeden zázrak
Míříme do Abú Dhabí a boj o titul je poprvé od roku 2021 znovu otevřený až do posledního závodu. A všichni víme, co se tehdy stalo... Přesto je tentokrát pro Verstappena příležitost vyhrát mnohem větší výzvou.
Před čtyřmi lety dokázal získat titul díky předjetí v posledním kole. Tehdy šel ale do závodu bez bodové ztráty a s pomocí týmového kolegy Sergia Péreze. A také díky rozhodnutí ředitele závodu Michaela Masiho mohl ignorovat pravidla. V neděli ale žádnou z těchto indicií mít nebude.
Do sezonního finále nepůjde proti jednomu soupeři se stejným bodovým ziskem, ale se ztrátou 12 bodů na jednoho a náskokem pouhých čtyř na druhého. Tentokrát nemá po boku týmového kolegu, schopného mu pomoci. Bude sám.
Navíc po vyhazovu ředitele závodu, který byl ochotný ohýbat pravidla kvůli show, je nyní formule 1 nastavena tak, aby se podobné situace už neopakovaly.

Na druhou stranu Verstappenovi soupeři jsou tentokrát o dost slabší. Před čtyřmi lety stál proti Lewisi Hamiltonovi a Mercedesu, což byl do té doby nejlepší jezdec historie ve statisticky nejdominantnějším týmu. Tentokrát čelí dvěma jezdcům a týmu, kteří už několikrát ukázali, jak snadno mohou pod tlakem selhat.
Jedno je jisté: ať už se zrodí nový mistr světa, nebo se bude oslavovat jeden z největších obratů v historii F1, bude Velká cena Abú Dhabí 2025 rozhodně unikátní a zřejmě se o ní bude ještě dlouho mluvit.
