Brit do italského týmu přestoupil letos z Mercedesu v očekávaném transferu, který spojil nejúspěšnějšího jezdce historie s nejúspěšnějším týmem. Očekávání od této spolupráce proto byla vysoká. Zvlášť poté, co Ferrari loni skončilo druhé v Poháru konstruktérů, což živilo naděje, že by Hamilton mohl zabojovat o rekordní osmý titul.
Optimismus se však rychle vytratil a Hamilton zažil jednu ze svých nejhorších sezon vůbec – poprvé v kariéře se ani jednou nepostavil na stupně vítězů v Grand Prix a frustrující rok zakončil třemi po sobě jdoucími vyřazeními už v první části kvalifikace.
V sobotu přiznal, že po 16. místě z kvalifikace na finále v Abú Dhabí cítil nesnesitelný vztek a zlost. "Momentálně se těším jen na pauzu, abych se odpojil a s nikým nemluvil," řekl zkušený jezdec, přestože se v nedělním závodě vzchopil a nakonec skončil na osmém místě. "Nikdo se se mnou letos v zimě nespojí. Nebudu u sebe mít telefon a těším se na to. Naprosto se odpojím od matrixu. Obvykle jsem ho měl pořád u sebe. Ale tentokrát půjde vážně do koše."
Hamiltonův týmový kolega Charles Leclerc, který skončil celkově pátý a sedmkrát se probojoval na pódium, byl z neúspěšné sezony Ferrari bez vítězství stejně rozladěný. Monacký jezdec uvedl, že příští ročník, ve kterém dojde k zásadním změnám pravidel a nabídne šanci na restart, je pro Ferrari tím osudovým. Tým, jenž na začátku tisíciletí zažíval léta dominance s německou legendou Michaelem Schumacherem, naposledy získal titul mistra světa jezdců s Kimim Räikkönenem v roce 2007.
Ferrari zakončilo sezonu na čtvrtém místě celkového pořadí, za McLarenem, Mercedesem a Red Bullem. Šéf týmu Fred Vasseur ale výroky svých jezdců po nepovedeném ročníku zlehčoval: "Nezáleží na tom, jestli jste první nebo desátí. Rozbor závodu je dnes v Alpine, ve Williamsu, v Red Bullu nebo u nás myslím stejný. Snažíme se prostě odvést lepší práci."
