Grémium schválilo výsledky televizního tendru, fotbalovou ligu bude dál vysílat O2 TV

Reklama
Reklama
Reklama
Další
Reklama
Reklama
Reklama

Grémium schválilo výsledky televizního tendru, fotbalovou ligu bude dál vysílat O2 TV

Zápasy nejvyšší soutěže včetně derby dál poběží na O2 TV.
Zápasy nejvyšší soutěže včetně derby dál poběží na O2 TV.Profimedia
Ligové grémium Ligové fotbalové asociace v úterý schválilo výsledky výběrového řízení na audiovizuální práva pro první a druhou ligu na příštích pět sezon od nadcházejícího ročníku 2024/25. Nejvyšší soutěž bude přenášet dosavadní vysílatel O2 TV, práva pro streaming na svém webu pro účely kurzového sázení získala společnost Betano a práva na druhou ligu Pragosport. Smlouvy s vítězi uzavře asociace v nejbližší době.

Celková cena za práva se v součtu téměř trojnásobně zvýší. LFA už v polovině listopadu po konci výběrového řízení oznámila, že může ročně získat přes 430 milionů korun. Tendr byl rozdělen do tří soutěží, částky za jednotlivé balíčky asociace nechtěla zveřejnit.

Placené televizi O2 TV dosud přeprodávala práva na vysílání první ligy společnost Pragosport. Té vyprší kontrakt s LFA na konci této sezony, tedy 30. června příštího roku. Podle médií Pragosport, který vlastní práva od roku 2014, platí ročně zhruba 150 milionů korun.

O2 TV je hlavním vysílatelem první ligy posledních pět sezon. Nejvyšší soutěž vysílala už předtím, a to nejprve jeden a pak dva zápasy z kola. Jednou z podmínek tendru bylo, že vysílatel zajistí na všech ligových utkáních technologii videorozhodčího včetně kalibrované čáry pro posuzování ofsajdových situací.

"Když to řeknu upřímně, nečekal jsem až tak dobrý výsledek. Myslím, že i s kolegy jsme příjemně překvapeni. Ale ten úspěch budeme hodnotit až na závěr včetně tendru na titulárního partnera ligy," uvedl předseda LFA Dušan Svoboda.

Výběrové řízení na titulárního partnera nejvyšší soutěže by podle něj mělo přijít na řadu zhruba v únoru a březnu. V současnosti liga nese název sázkové kanceláře Fortuna, s níž má LFA smlouvu do léta příštího roku.

"Celkově si myslím, že kontrakt a podmínky tendru, které jsme společně s kluby nastavili, jsou velmi pozitivní do budoucna. Věřím, že ten pětiletý kontrakt posune vnímání profesionálních soutěží v Česku významně dopředu," uvedl obchodní a marketingový ředitel LFA Daniel Hajný.

Program FORTUNA:LIGY