"My uvažujeme o valuaci tak, že se ptáme: Kolik by tato franšíza stála, kdyby ji někdo chtěl koupit? Sportovní byznys je odlišný od jakéhokoli jiného byznysu na planetě. U jiných firem se lidé dívají na finance, a to určí hodnotu. Ale ve sportu je přítomný ten emoční faktor, faktor ega – ať už to nazvete jakkoli. Je to zkrátka jiné zvíře, a to kvůli té emocionální složce, která je spojená s vlastnictvím takto velmi omezeného počtu klubů," popisuje Badenhausen vývoj klubových hodnot.
"V NHL je 32 klubů. Můžete jít do jiných hokejových lig po světě, ale pokud chcete být v té nejlepší lize, musíte se dostat do NHL, a těch je jen 32. Možná brzy budeme mít 33. a 34. tým, ale o moc více jich nevznikne. Takže ta vzácnost tam opravdu tlačí valuace nahoru, a to až do bodu, kdy cena není diktována logikou," dodává.
Žebříček nejhodnotnějších klubů NHL
"Většina nárůstu spočívá v násobcích valuace, které jsou lidé ochotni za kluby zaplatit. Dochází k zvýšenému uznání vzácnosti těchto aktiv, o které jsme mluvili, a také k většímu uvědomění si příležitostí vstoupit do dalších podniků, které se otevírají nebo těží z vlastnictví sportovního klubu, jako je hokejový tým. Lidé jsou optimisté ohledně růstových vyhlídek, protože sport zůstává prakticky nejvíce "neprůstřelnou" mediální složkou, kterou můžete mít. Jediná věc, u které jsou dnes lidé stále ochotni sledovat reklamy, jsou právě živé sportovní přenosy. Když se zamyslíte nad dalšími příležitostmi k růstu příjmů, ať už skrze mezinárodní expanzi nebo další prestižní události, lidé vidí spoustu budoucích možností," popisuje americký ekonom a novinář důvody zvýšeného zájmu bohatých lidí a investorů o sportovní prostředí.
V dnešní epizodě podcastu Livesport Daily jsme také probírali:
Jak moc pomáhá v hodnotě organizace fakt, že za klub hraje hvězdný hráč?
Jsou nejdůležitější složkou při tvoření hodnoty sportovní výsledky?
Co dnes nejčastěji dělají majitelé v Severní Americe se zisky?
Všechny díly Livesport Daily najdete také na oblíbených podcastových platformách – Spotify a Apple Podcasts.