Fotbalová liga dostane nové jméno, Chance zaplatí za partnerství 260 milionů korun ročně

Reklama
Reklama
Reklama
Další
Reklama
Reklama
Reklama
Fotbalová liga dostane nové jméno, Chance zaplatí za partnerství 260 milionů korun ročně
Nejvyšší fotbalová soutěž ponese od příští sezony nové jméno.
Nejvyšší fotbalová soutěž ponese od příští sezony nové jméno.Profimedia
Sázková společnost Chance se stala vítězem výběrového řízení na generální partnerství pro první a druhou fotbalovou ligu na pět nadcházejících sezon. Od ročníku 2024/25 bude vyplácet českému fotbalu každoročně částku, která přesáhne čtvrt miliardy korun, a stane se titulárním partnerem nejvyšší soutěže. Výsledek tendru oznámila Ligová fotbalová asociace (LFA) s poukazem, že Chance předložila nejvyšší nabídku. Jediným kritériem, které ve dvojkolovém výběrovém řízení rozhodovalo, byla cena.

"I druhé velké výběrové řízení této sezony musím označit za velice úspěšné a prostředky, které český profesionální fotbal pro další sezony získá, mě potěšily. Konečnou částku, která příjemně překvapila asi nejenom mě, vnímám jako potvrzení faktu, že spojení s českým profesionálním fotbalem je v současnosti velice atraktivní a prestižní záležitostí," řekl v tiskové zprávě předseda LFA Dušan Svoboda.

Fotbal má za sebou druhý úspěšný tendr během několika měsíců. V rámci prvního na vybraná audiovizuální práva pro domácí trh získal částku přesahující 430 milionů korun. Dohromady s tendrem na generální partnerství bude český profesionální fotbal od sezony 2024/25 pracovat s částkou blížící se 700 milionům korun. Navíc výběrová řízení na audiovizuální práva pro zahraniční trhy jsou ještě v procesu vyhodnocování.

Tendr pro zahraniční trhy

"V nejbližší době nás směrem k další sezoně čeká ještě celá řada důležitých kroků včetně dotažení tendru na vybraná audiovizuální práva pro zahraniční trhy. Souběžně s tím se ale naplno koncentrujeme na úspěšné dokončení probíhajícího ročníku se současným generálním partnerem společností Fortuna," uvedl obchodní a marketingový ředitel LFA Daniel Hajný. Sázková kancelář Fortuna byla titulárním partnerem první a druhé ligy od sezony 2018/19 a podle odhadů médií přispívala částkou téměř 80 milionů korun ročně.

Do výběrového řízení se zapojilo hned několik vážných zájemců, kteří byli jak ze sázkařského sektoru, tak i mimo něj. Do druhého kola postoupili tři nejlepší, z nich nejvyšší nabídku dala právě sázková společnost Chance.

"Chápeme to jako 'chanci' pro český fotbal i pro naši 'druhou' sázkovku," řekl Petr Knybel, generální ředitel skupiny Tipsport, jejíž je Chance součástí. "Investicí chceme jednak podpořit kvalitu nejsázenějšího sportu, který má pořád obří potenciál k dalšímu růstu. A zároveň pomoci Chanci vytáhnout se na pozici dvojky na českém trhu," dodal.

"Vnímáme velký kus práce, kterou kluby v posledních letech odvedly, už jen to, jak dokázaly zvednout návštěvnost stadionů. S tak výraznou finanční injekcí se nejen zlepší jejich ekonomická situace, ale budeme společně posouvat český fotbal i oblastech nových technologií, marketingu, práce s fanoušky. Věříme, že konkurenceschopnost českého fotbalu citelně posílí. Dáváme mu tak opravdu šanci," zdůraznil marketingový ředitel skupiny Tipsport Jan Čumpelík.