FAČR pod tíhou dotazů vydala vysvětlení, ve kterém zmiňuje zvýšený zájem ukrajinských fanoušků, ale zároveň i alibi, že distribuce probíhala standardními způsoby.
Zároveň zmínila práce na novém CRM systému (řízení vztahů se zákazníky), který by zvýhodnil věrné fanoušky při pořizování vstupenek na závěrečné šampionáty nebo nejatraktivnější zápasy. FAČR si od toho slibuje, že tak vzroste zájem o méně atraktivní zápasy české reprezentace.
"FAČR zvýhodnila hned několik fanouškovských skupin (fanoušci, kteří podpořili českou reprezentaci na Euru, členové FAČR s digitální kartou, permanentkáři Slavie, děti do 150 cm a senioři nad 63 let), ať už slevou, ale zejména týdenním přednostním startem prodeje vstupenek," stojí v prohlášení asociace.
"Od začátku volného prodeje trvalo měsíc, než byl zápas definitivně vyprodaný. Nejednalo se tedy o situaci, kdy by jakákoliv fanouškovská skupina vykoupila vstupenky během krátké chvíle a na jiné zájemce by lístky nezbyly," vysvětluje FAČR.
Zvýšený zájem ukrajinských fanoušků prý asociace očekávala. "Už jenom proto, že v Česku žije početná ukrajinská menšina. Nicméně osmdesát procent nákupů vstupenek bylo uskutečněno z českých e-mailových adres. Omezit nákup vstupenek pouze na české e-maily či IP adresy nebo zvolit nějakou formu adresného ticketingu by proto nemělo výrazný efekt."
Od jara pracuje asociace na vytvoření vlastního CRM systému. "Jeho součástí mimo jiné bude i zvýhodnění věrných fanoušků při prodeji vstupenek na závěrečné šampionáty nebo nejatraktivnější zápasy, a tento prvek tak pomůže i při prodeji vstupenek na méně atraktivní utkání. Tuto agendu bude zajišťovat nově zřízená pozice fan development manažera, kterou se asociace už dříve rozhodla obsadit a která bude oblast fanouškovství dále rozvíjet.”