Zlatá éra plošně dostupných sportovních přenosů na televizních obrazovkách je dávno pryč. Sportovní fanoušek to cítí už i v České republice, kde je drtivá většina sportů na placených kanálech. Zdaleka není situace ale tak rozdrolená, jako ve Spojených státech. S příchodem a rozmachem streamovacích platforem se zásadně změnila a mění konzumace sportovního obsahu, na což musí reagovat jak ligy, tak i fanoušci. Elitní sportovně ekonomický reportér webu Sportico Jacob Feldman v dnešní epizodě popisuje změnu, která se v posledních letech odehrála. Jak nástup streamovacích platforem, jako Netflix, Amazon Prime, nebo AppleTV změní sportovní průmysl a co nás v následujících letech i v Evropě čeká.
"Zpětně se ukazuje, že zlomovým bodem pro sportovní vysílání se stalo zakoupení a streamování balíčku NFL Thursday Night Football společností Amazon Prime, myslím, v roce 2022 nebo 2023. Do té doby byla tato transakce velkou neznámou, neboť NFL si vždy zakládala na co nejširším dosahu, a proto byly klíčové tradiční televizní stanice jako Fox, CBS, ABC, NBC a ESPN, které byly dostupné prakticky každému," říká Jacob Feldman k proměně uvažování sportovních soutěží nad možností prodat obsah streamovacím platformám.
"Cílem NFL je být největší ligou v Americe, a tudíž chtějí být vidět co největším počtem lidí. Nakonec však NFL tuto změnu přijala. Amazon je přesvědčil nabídkou dostatečného finančního obnosu. Liga se rozhodla vyzkoušet čtvrteční zápasy na streamovací platformě. Ačkoliv sledovanost nebyla tak vysoká jako na Foxu v předchozím roce a poklesla o přibližně 15–20 %, stále byla obrovská. Jednalo se o nejsledovanější událost daného večera napříč všemi streamovacími službama. To byl zlom," dodal Feldman.
"Před 20 lety existovalo jedno hlavní místo, kde bylo možné sledovat většinu největších sportovních událostí. Dnes, ačkoliv se to nemusí na první pohled zdát, také existuje jedno místo, kde lze sledovat všechny ty největší události – jen se jmenuje Instagram nebo TikTok, že? Lidé si stále dokážou udržet přehled o dění, a proto vidíme posun k tomu, že fanoušci sledují sport, aniž by museli sledovat celé zápasy. Znají sportovce, znají jejich příběhy, rozumí memům a stále se dívají hlavně na finálové zápasy, které mají stále 15 až 20 milionů diváků. Jen zkrátka nemusí sledovat každý den, protože k udržení přehledu to už není nutné," shrnuje Feldman další důležitou oblast, která prochází změnou a to způsob, jakým fandové sport konzumují.
V dnešní epizodě podcastu Livesport Daily jsme také probírali:
Které sporty budou mít výhodu?
Jak budou muset ligy reagovat na změnu způsobu fanouškovského uvažování?
Zvedne se obliba pirátských streamů?
Všechny díly Livesport Daily najdete také na oblíbených podcastových platformách – Spotify a Apple Podcasts.