Letošní Dakar? Bude extrémně náročný, varují organizátoři slavné rallye

Reklama
Reklama
Reklama
Další
Reklama
Reklama
Reklama
Letošní Dakar? Bude extrémně náročný, varují organizátoři slavné rallye
Letošní Dakar? Bude extrémně náročný, varují organizátoři slavné rallye
Letošní Dakar? Bude extrémně náročný, varují organizátoři slavné rallyeProfimedia
Organizátoři Rallye Dakar potvrdili, že trať 45. ročníku slavné soutěže opravdu povede i čtvrtou největší pouští na světě Rub al-Chálí. Závod odstartuje prologem 31. prosince na břehu Rudého moře v takzvaném "Sea Campu" asi 200 km od Džiddy, kde rallye začala letos. Cíl je naplánovaný na 15. ledna na opačné straně Arabského poloostrova ve městě Dammám u Perského zálivu. V průběhu patnácti závodních dnů čeká na účastníky rallye 8549 kilometrů, z nichž bude 4706 měřených.

Po úvodním desetikilometrovém prologu čeká na posádky 14 etap a jeden volný den. V poušti Rub al-Chálí stráví čtyři dny a pojede se zde i maratonská etapa bez asistence mechaniků. "Je to gigantická oblast, ve které je králem písek ve své nejmajestátnější podobě. V dunách," řekl ředitel rallye David Castera na dnešní tiskové konferenci v Paříži.

Již v polovině letošního roku pořadatelé avizovali, že další ročník rallye bude výrazně náročnější než ten předchozí. "Požádali jste nás, že chcete delší a těžší Dakar. Dakar s více kilometry, Dakar s více dunami. Přesně takový Dakar 2023 bude," prohlásil Castera. Legendární rallye se bude počtvrté v historii konat v Saúdské Arábii a nadcházející ročník bude nejtěžší v tamní lokalitě. "Bude extrémně náročný," řekl ředitel pořádající společnosti A.S.O Yann Le Moenner. V první části rallye bude ale trať i kamenitá.

"Splnilo se, co se očekávalo. Máme před sebou asi jeden z nejnáročnějších Dakarů v celé historii. Proč? Protože Empty Quarter (Pustá končina)," poukázal pilot kamionu Iveco Martin Macík na poušť Rub al-Chálí. "Celý Dakar se rozdělil trošku jinak. Čeká nás 14 etap, ne jako 12 v minulých letech. Do toho maratonská etapa bude až úplně u konce a bude právě v Empty Quarter. Navíc den volna bude až za půlkou rallye před vjezdem do Empty Quarter. Prvních osm etap tak bude hodně rychlých," uvedl Macík.

Organizátoři dnes zveřejnili i startovní listinu, ve které nechybí ani zástupci českého motorsportu. Mezi motocyklisty chce zaútočit na elitní desítku Martin Michek, v automobilech touží po výraznějším úspěchu Martin Prokop. Tradičně velké zastoupení mají Češi mezi kamiony. Vedle Macíka, Aleše Lopraise nebo Jaroslava Valtra staršího je s číslem 503 přihlášený i Martin Šoltys v barvách týmu Tatra Buggyra Slovensko.

Posádky s českou účastí:

Motocykly: Martin Michek (KTM); Milan Engel (KTM); Jan Brabec (KTM); David Pabiška (KTM); Libor Podmol (Husqvarna).

Čtyřkolky: Zdeněk Tůma (Yamaha).

Auta: Martin Prokop, Viktor Chytka (Ford); Miroslav Zapletal, Marek Sýkora/SR (Ford); Karel Trněný, Milan Horyl (Ford).

SSV (buggy): Aliyyah Kolocová, Stéphane Duplé/Fr. (Can-Am); Yasmeen Kolocová, Taye Perryová/JAR (Can-Am).

Kamiony: Martin Macík, František Tomášek, David Švanda (Iveco); Martin Šoltys, Roman Krejčí, David Hoffmann (Tatra); Aleš Loprais, Petr Pokora, Jaroslav Valtr ml. (Praga); Jaroslav Valtr st., René Kilián, Tomáš Šikola (Tatra); Tomáš Vrátný, Jaromír Martinec, Bartolomiej Boba/Pol. (Tatra); Robert Kašák/SR, Tomáš Kazarka/SR, Jaroslav Kolář (Tatra); Dušan Randýsek, Joel Darboure/Fr., Anthony Robineau/Fr. (MAN); Albert Llovera/Andorra, Margot Lloberaová/Andorra, Petr Vojkovský (Ford).

Klasik: Ondřej Klymčiw, Bill Conger/USA (Škoda 130 LR); Radek Vávra, Lukáš Vála (Nissan Patrol); Olga Roučková, Jiří Kopřiva (Suzuki Samurai); Ondřej Martinec, Gabriel Zubor (Toyota Land Cruiser); Radovan Zazarka/SR, Josef Kalina, Pavol Zachar/SR (Tatra 815 Puma).