Mezinárodní federace totiž trvá na tom, aby se první tři jezdci šampionátu zúčastnili závěrečného galavečera, kde proběhne oficiální vyhlášení. Tentokrát se tak stane v Baku, kde paradoxně letos Max neuspěl. Tehdy vyhrál Pérez, ale sebevědomé řeči o boji o titul se mu pak šeredně vymstily. Verstappen mohl po sprintu také žertovat a na otázku, jestli ví, kdo se také stal šampionem v sobotu, sebevědomě odpověděl: "Jo, můj tchán!"
Nelson Piquet, otec Maxovy partnerky Kelly, se paradoxně žádného ze svých tří titulů nedočkal v neděli, jak bývá zvykem – Grand Prix Caesars Palace (v Las Vegas) 1981 a Grand Prix Jižní Afriky 1983 – v obou případech poslední závody sezony – se jely v sobotu a tehdy si Brazilec dokázal vyjet body, díky nimž v hodině dvanácté předskočil soupeře v boji o titul – Carlose Reutemanna, respektive Alaina Prosta.
V roce 1987 pak svůj poslední primát získal dokonce už v pátek, a to díky tvrdé havárii týmového kolegy Nigela Mansella v kvalifikaci pro Grand Prix Japonska. Angličan nemohl předposlední závod jet, a tak bylo rozhodnuto.
Šílené podmínky
Katarská Grand Prix nicméně vejde do dějin jako závod s nucenými zastávkami v boxech, kdy Pirelli, které se pravděpodobně stane výhradním dodavatelem pneumatik i pro příštích pět sezon, objevilo trhliny mezi běhounem a kostrou pneumatik. Navzdory snaze zabránit vysokému opotřebení v podezřelém úseku se ukázalo, že gumy dostávají zabrat i na opačné straně, a tak pro závod bylo nařízeno, že jezdci mohou na jedné sadě absolvovat maximálně 18 kol.
Z toho pramenící tempo (jezdci nemuseli tolik šetřit pneumatiky) v kombinaci se stále ještě vysokými teplotami udělaly ze závodu jeden z fyzicky nejhorších v dějinách – Esteban Ocon přiznal zvracení během závodu a Logan Sargeant raději po přehřátí organismu odstoupil. Příští rok se v Lusailu pojede až 1. prosince...
KRÁL VÍKENDU – Oscar Piastri
Poprvé v kariéře vyhrál jízdu Formule 1, i když zatím pouze sprint. Piastri v sobotu vytěžil maximum ze správné taktiky McLarenu jet na středně tvrdých gumách a udržel za sebou Maxe Verstappena. V hlavním závodě pak vylepšil kariérní maximum a druhým místem se poprvé při bodovaném umístění dostal do cíle před svým zkušenějším kolegou Landem Norrisem.
PLUSOVÉ BODY – Alfa Romeo
Po tragickém závodě v Japonsku se tentokrát Alfa vytáhla. Tým jako jeden ze tří přivezl do Kataru vylepšení a i nové spodní zadní přítlačné křídlo pomohlo k vůbec prvnímu finiši obou vozů na bodech v sezoně. Alfa tak v Poháru konstruktérů předskočila teď už devátý Haas.
POTLESK PUBLIKA – McLaren
O Oscaru Piastrim už pár slov padlo, ale i třetí místo Landa Norrise pomohlo britské stáji dotáhnout se na rozdíl pouhých 11 bodů za Aston Martin a řada lidí věří, že je jen otázkou času, co se McLaren posune na čtvrté místo tabulky týmů. Když je řeč o čase, McLaren v Kataru zaznamenal rekordní zastávku v boxech s časem 1,80 sekundy a navzdory těžším kolům překonal o dvě setiny rekordní pit stop Red Bullu z brazilské GP 2019.
SMOLAŘ VÍKENDU – Carlos Sainz
Ačkoliv se do hlavního závodu kvalifikoval až jako dvanáctý, Ferrari doufalo, že pomůže v boji s Mercedesem o post letošních vicemistrů. Jenže porucha palivového systému, na níž se přišlo krátce před startem, Španělovi znemožnila start...
MANÉVR VÍKENDU – Lewis Hamilton vs. George Russell
... jenže kolize jezdců Mercedesu krátce po startu Ferrari mohla uklidnit. Lewis Hamilton to v první zatáčce zkusil na vedoucí duo Verstappen – Russell a nakonec poslal svého kolegu mimo trať a sám odstoupil. Russell nakonec po srdnatém výkonu vyjel čtvrté místo a Mercedes si tak oproti Ferrari polepšil o dva body, ale mohlo být lépe.
Hamilton po závodě přispěchal s omluvou a vzal nehodu na sebe, přesto kvůli přeběhnutí trati směrem do boxů dostane pokutu 50 tisíc eur (polovina je prozatím podmíněná).