Velkou cenu Rakouska F1 ovládl i přes problémy s pedálem Leclerc a v MS už je druhý

Reklama
Reklama
Reklama
Další
Reklama
Reklama
Reklama
Velkou cenu Rakouska F1 ovládl i přes problémy s pedálem Leclerc a v MS už je druhý
Charles Leclerc vyhrál potřetí v sezoně a popáté v kariéře, triumfu se dočkal po sedmi závodech.
Charles Leclerc vyhrál potřetí v sezoně a popáté v kariéře, triumfu se dočkal po sedmi závodech.Profimedia
Byť v závěru bojoval se zaseknutým plynovým pedálem, dojel si Charles Leclerc (24) pro vítězství ve Velké ceně Rakouska formule 1. Monacký jezdec Ferrari zvítězil ve Spielbergu před lídrem mistrovství světa a vítězem sobotního sprintu Maxem Verstappenem (24) z Red Bullu a po odstoupení Sergia Péreze (32) se dostal na druhé místo průběžného pořadí. Na úřadujícího šampiona Verstappena ztrácí 38 bodů. Třetí místo v Rakousku vybojoval Lewis Hamilton (37) z Mercedesu.

"Přesně tohle jsem potřeboval. Posledních pět závodů bylo pro mě i tým neuvěřitelně těžkých. Konečně jsme ukázali, že vůz drží tempo a dokážeme to," řekl do televizních kamer Leclerc. V závěru měl potíže s ovládáním plynového pedálu. "Měl jsem strach, vážně jsem se bál. Zasekl se na dvaceti nebo třiceti procentech při nižších rychlostech, takže to bylo složité. Podařilo se nám to ale udržet až do konce," doplnil.

Stáj Ferrari byla blízko k double. Čtrnáct kol před koncem ale musel Španěl Carlos Sainz odstoupit kvůli hořícímu motoru. Přestože se chvíli nemohl dostat z vozu, vyvázl bez zranění.

"Neměl jsem vůbec náznaky, že by se něco takového mohlo stát. Bylo to náhlé. Nevím, co říct, protože to mohl být double, místo toho jsme ztratili hodně bodů. Oheň způsobil velké škody. Přitom jsme měli dobrou rychlost a opotřebení pneumatik nebylo špatné. Raději otočím list," uvedl Sainz.

Leclerc vyhrál potřetí v sezoně a popáté v kariéře, triumfu se dočkal po sedmi závodech. Poprvé dokázal zvítězit poté, co neodstartoval z prvního místa. Verstappen po vítězství v sobotním sprintu nenavázal na domácí trati Red Bullu na loňská vítězství z GP Rakouska a Štýrska.

"Byl to náročný den. Zdálo se, že se trápíme s pneumatikami a nedařilo se to změnit. Hodně se opotřebovávaly a nemohl jsem nijak na Charlese útočit. Bylo skvělé vidět tady tolik fanoušků a mrzí mě, že jsem jim nemohl dopřát vítězství. Druhé místo je ale také dobré," uznal Verstappen.

Úřadující mistr světa Verstappen udržel po startu z pole position vedení. V prvních zatáčkách měli kolizi jeho týmový kolega Pérez s Georgem Russellem z Mercedesu a Mexičan skončil mimo trať. Po návratu musel do boxů a propadl se na poslední příčku. Už v devátém okruhu jej Verstappen předjel o kolo. Russell dostal za zavinění kolize pětisekundový trest.

Ve 12. kole ale Verstappena předjel Leclerc. Nizozemec se v dalším průběhu snažil kompenzovat nedostatek rychlosti zastávkami v boxech a nasazením nových pneumatik. Piloti italské stáje ale vždy kontrovali a vývoj závodu kontrolovali.

Poté co v 53. kole předjel Leclerc nizozemského rivala již potřetí, zdálo se, že totéž brzy zopakuje i Sainz. Zastavil ho ale hořící motor. V závěrečné pasáži hlásil problémy s plynovým pedálem Leclerc, přesto vedení udržel až do konce. Verstappen alespoň získal prémiový bod za nejrychlejší kolo.

Hamilton potřetí za sebou skončil třetí, hned za ním dojel navzdory problémům v úvodu týmový kolega Russell. Jezdcem dne se stal Mick Schumacher. Pilot Haasu a syn sedminásobného mistra světa Michaela Schumachera skončil šestý a zaznamenal v F1 nejlepší umístění v kariéře. Po osmé příčce v Silverstonu bodoval podruhé za sebou.