V úterý krátce před polednem se v Paříži uskutečnilo představení vozu Dacia Sandrider. Tím rumunský výrobce navázal na prohlášení skupiny Renault o podpoře svých vozů ve slavném světovém seriálu rallye a off-roadů W2RC.
Sandrider (v překladu písečný jezdec) byl prozatím představen jen v sérii tiskových materiálů, fyzická prezentace se uskuteční až v dubnu ve Velké Británii. První testovací jízdy jsou naplánovány na léto v Maroku, první oficiální start se uskuteční na říjnové Rally Maroko.
Zbyde dostatek času na přípravu na Dakar? Vše nasvědčuje tomu, že ano, protože vůz vychází ze známého prototypu Prodrive Hunter T1+. Jeho design byl stejně jako karoserie optimalizován, těžiště vozu je lépe umístěno a interiér včetně modulární přístrojové desky byl podle preferencí týmu přepracován přímo pro jezdce, kteří byli ohlášeni již loni v létě.
Za volanty Sandriderů by se na Dakaru měli objevit Sebastien Loeb, Nasser Al-Attiyah a Cristina Gutiérrezová. Katařan vyhrál slavnou soutěž pětkrát, Loeb byl pětkrát na stupních vítězů a Gutiérrezová byla teprve druhou ženou, která letos Dakar vyhrála, i když až po kontroverzní diskvalifikaci Goczalových. Všechni tři mají ve světě motorsportu nezpochybnitelné postavení a vypadají jako nejsilnější záruka možného úspěchu pro Dacii.
Vůz poháněný upraveným motorem V6 známým z modelu 400Z má zaručit především spolehlivost. Zjednodušená konstrukce a řešení, jako jsou speciálně navržená sedadla a magnetické panely na dveřích pro upevnění nářadí, mají jezdcům rallye co nejvíce usnadnit život.