Dozvuky GP Španělska: Verstappen na své oblíbené trati opět nezklamal

Reklama
Reklama
Reklama
Další
Reklama
Reklama
Reklama

Dozvuky GP Španělska: Verstappen na své oblíbené trati opět nezklamal

Verstappen je zatím jasným králem letošní sezony.
Verstappen je zatím jasným králem letošní sezony.Profimedia
Před sedmi lety zde získal své první vítězství a tentokrát zde završil neuvěřitelnou čtyřicítku vyhraných velkých cen. Max Verstappen (25) potvrdil roli hegemona letošní sezony a potřetí v kariéře získal závodní Grand Slam.

Verstappen vyhrál kvalifikaci, startoval z pole position, vedl ve všech kolech, vyhrál a zajel i nejrychlejší kolo. Pokud se jeho premiérové vítězství zrodilo po vzájemné kolizi pilotů tehdy dominantního Mercedesu, tentokrát to Verstappen obstaral úplně sám a má nyní náskok větší, než je psychologických 50 bodů...

KRÁL VÍKENDU – Max Verstappen

Pokud někdo po monacké Grand Prix propočítával teoretickou šanci Fernanda Alonsa na překonání úřadujícího šampiona, musel si po víkendu v Barceloně sypat popel na hlavu. Alonsovo poslední vítězství je shodou okolností také ze španělské Grand Prix, ale už deset let staré... Verstappen navíc odjel druhý po sobě jdoucí závod, v němž vedl ve všech kolech a jeho bilance je letos neuvěřitelná – vedl 288 kol z 417. Neuvěřitelné ale je, že tento podíl (69 %) by byl teprve druhý nevyšší, v celé sezoně 1963 vedl Jim Clark v 71 % odjetých kol. Potenciál na překonání tohoto rekordu ale Verstappen má. A velký.

POTLESK PUBLIKA – Nico Hülkenberg

Je třeba využít každou příležitost k pochvale týmů z chvostu pole. "Hulk" se srdnatým výkonem probojoval do třetí části kvalifikace a po trestu Pierra Gaslyho startoval ze sedmého místa. Tahle sedmička ale moc šťastná nebyla, Haasu rychle odcházely pneumatiky a německý jezdec stavěl už v devátém kole. Nakonec dojel patnáctý, nicméně alespoň ukázal rychlost – tou dobou držel i nejlepší kolo.

PLUSOVÉ BODY – Mercedes

Hamilton a Russell se na stupních vítězů sešli za rok a půl spolupráce teprve počtvrté a zisk 33 bodů za závod letos stříbrný šíp ještě neutržil. Ukazuje se, že radikální proměna modelu W14 přináší své ovoce a německý tým se konečně v poháru konstruktérů dostal na druhé místo před odběratele svých motorů Aston Martin.

SMOLAŘ VÍKENDU – Charles Leclerc

Také Ferrari pracuje na vylepšení svého vozu, jenže na rozdíl od Mercedesu se mu nedaří jít správným směrem. Alespoň ne z Leclercova pohledu. Ten po nedostatku přilnavosti zadních kol v levotočivých zatáčkách skončil už v první části kvalifikace a ani sázka na start na tvrdé sadě nevyšla. Monačan potřetí v sezoně nebodoval a po třetině roku ztrácí na týmového kolegu 16 bodů.

MANÉVR VÍKENDU – Juki Cunoda vs. Kuan-ju Čou

Kolo číslo 56 a Číňan na Alfě Romeo tlačí za pomoci DRS na Japonce s Alfou Tauri. Při průjezdu první zatáčkou jde Cunoda víc na vnější stranu trati, až Čou trhá volantem do strany a ihned hlásí inženýrovi, že ho soupeř vytlačil z trati. Ředitelství závodu vyhodnotilo Cunodovu obranu jako přehnanou a udělilo kontroverzní pětisekundovou penalizaci (namísto např. nařízení vrácení pozice). Třetí bodované umístění v sezoně tak nakonec nebraly oba týmy, ale jenom ten nepotrestaný.